Mul on hea meel, et oled sattunud lugema mu blogi. Mu nimi on Rait Ratasepp, olen tavaline 31. aastane Tartust pärit noormees, kellele meeldib sportida. Tõsi, tänaseks on spordiarmastus toonud mind ultraspordi juurde. 

Mis see ultrasport siis endast kujutab? Ultrasporti ei nimetaks ma eraldiseisvaks spordialaks, vaid klassikalisest spordialast välja kasvanud tegevuseks, millele lihtsustatult öeldes lisandub distantsiline ja ajaline mõõde. Näiteks traditsoonilist maratoni ületavat jooksudistantsi nimetatakse ultrajooksuks. Ultraspordi üheks huvitavaks väljakutseks on kindlasti ultratriatlon, koosnedes mitte ühest, vaid kolmest ultraspordialast.

Selles blogis hoian ma sind kursis oma elu sportliku küljega, rääkides avameelselt oma eesmärkidest, vigadest ja õppetundidest, erinevate ultravõistluste treenimismeetoditest, toitumisest, treeningutest taastumisest, huvitavatest inimestest ja väljakutsetest, maailma eripaikades korraldatavatest ränkrasketest katsumustest. Lisaks on alati teretulnud mõtted, ettepanekud ja arvamused sinule huvipakkuvate teemade kohta, nii et võid mulle julgelt kirjutada.  

Kohati tunduvad erinevad ultraspordi katsumused täiesti ebareaalsete ja uskumatu väljakutsetena, kuid ometi on järjest rohkem neid inimesi, kes end neis proovile panevad. Minu jaoks piisab sellest, kui ma tean, et keegi on millegi sellisega varemalt hakkama saanud - seega miks mitte mina või sina ei peaks siis sellega hakkama saama?

Igatahes olen otsustanud uuel hooajal ultraspordis sammukese edasi liikuda ning hetkel on käimas juba ettevalmistused maikuus Inglismaal toimuvaks IUTA maailmakarikasarja võistluseks Quintuple Ultratriathlon, kus viiel järjestikusel päeval tuleb läbida üks täispikk triatlon. Ja justkui katsumus veel ise ei oleks piisavalt raske, tuleb mul rattasõitmisel juhinduda vasakpoolsest liiklusest. Ei tea, kas ka jooksmisel ja ujumisel on üllatused ootamas. Näiteks Lanzarotel välisbasseinis ujudes tuli üks inglane minuga samale rajale ujuma ning soovis, et ma ujuks vastupidi ehk siis päripäeva (vt fotot), sest nii pidi just see õige olema :). Loomulikult ei tulnud sellest suurt midagi välja, sest vana harjumust muuta ei ole kerge. Loodetavasti lahkusime basseinist sõpradena ;).