Lõpuks sain ühele poole Eesti ultratriatloni toidumenüü analüüsimise ja koondkokkuvõtte tegemisega. Nüüd saan kõike seda ka sinuga jagada (vt fotosid allpool). Kokku sai tarbitud 84 erinevat toitu/toiduainet. Minu jaoks üks olulisemaid tähelepanekuid on see, et sedavõrd pika katsumuse ajal on eriti oluline tarbida võimalikult palju erinevaid toite. Siinkohal tuleb kiita oma toetusmeeskonda, kes ka omaalgatuslikult pakkusid mulle pidevalt midagi uut süüa. 

Ise ma nii kirjut menüüd endale algselt ei koostanud ega oleks katsumuse ajal osanud paljusid toite ka küsida. Inglismaal ma eelmisel aastal just ühekülgse ja vähese toitumisega alt läksin ning see sai neljandaks päevaks ka saatuslikuks. Nimelt Inglismaal kaotasin ma nelja päevaga kolm kilogrammi oma kehakaalust, mis oli selge märk alatoitumisest. Eesti ultra ajal ma kehakaalust aga midagi ei kaotanud ning seda pean üheks olulisemaks põhjuseks, mis võimaldas selle ettevõtmise edukalt lõpetada.

Alljärgnevalt toon sinuni veel mõningad menüüd puudutavad tähelepanekud:

  • Jahedates tingimustes on soe toit ja jook hädavajalikud ja neid kulub parasjagu - seda näitab ilmekalt meega tee tarbimine ujumise lõpuosas, vihmastes oludes rattarajal ning öösel joostes.
  • Arbuus on suurepärane toit palavates tingimustes - sisetingimustes ratast sõites tarbisin ma arbuusi peaaegu 6 kg.
  • Paika pidas mu ennustus, et geele läheb mul vaja ennekõike ujumise ja jooksu ajal, mil tahke toidu söömine on raskendatud. Kokku sõin ära 50 HoneyPower geeli.
  • Soolakapslite kasutamine on minu puhul otseses seoses veetarbimise tõusuga. Nimelt mida katsumuse lõpu poole, seda rohkem tahad tunda suus puhta ja värske vee maitset. Soolakapslid aitavad sellisel juhul tagada põhiliste mineraalainete vajaliku taseme.
  • Kui varemalt olin valku ja mineraalaineid sisaldavat taastusjooki tarbinud trennide ja katsumuste järgselt, siis seekord otsustasin seda ka jooksvalt tarbida. Hea oli tõdeda, et mingeid seedehäireid ei tekkinud ning jook maitses suurepäraselt. Katsumuse ajal tarbisin 390 g taastusjoogipulbrit. Võrdluseks, et raskel trennipäeval tarbin ma seda ca 35 g. Ülejäänud valgud saan tavatoidust.
  • Smuutid ja kõikvõimalikud pähklid on mu igapäevamenüü lahutamatu osa. Paraku pähklite järgi katsumuse ajal väga suurt isu ei ole. Põhjus selles, et nende kurgust alla saamine eeldab palju mälumist. See eest aga smuutid maitsevad ülihästi ka sportimise ajal - tarbisin ära kümme 250ml suurust pudelitäit Froosh smuutit. Katsumuse eel on mul tavaks tarbida rohkelt smuutisid seepärast, et need ei koorma seedimist. Näiteks oleks lugenud, et mitmed ultrajooksjad tarbivad võistluseelsel päeval ainult vedelat toitu. Ka taastumisel on smuutil minu jaoks tähtis roll.

Eesti ultra ajal üles täheldatud menüüst loodan kasu saada ka Šveitsi 10-kordse ultratriatloni ajal, sest üksnes korraliku ja mitmekülgse toitumisega on mul võimalik 10 päeva hommikust õhtuni võistlemist ära kesta.